Transmission of Place Branding Values through Experiential Events: Wine BC Case Study

Sustainability is to promote economic growth that generates equitable wealth for all without harming the environment, becoming one of the objectives that serve as a starting point for many place branding strategies. Cultural heritage, environmental sustainability, and the valorization of the territory are nowadays unavoidable elements to sustain brands. This research analyzes the transmission of…

Por fjcristofol abril 19, 2021 0

Release of the Fourth Season of Money Heist: Analysis of Its Social Audience on Twitter during Lockdown in Spain

Nowadays we are witnessing a significant change in content consumption. This, together with the global health situation, has caused some behaviors to accelerate. This research focuses on the specific case of the lockdown in Spain and the coincidence with the launch of the fourth season of Money Heist compared to the launch of season three.…

Por fjcristofol diciembre 11, 2020 0

Social-Media Analysis for Disaster Prevention: Forest Fire in Artenara and Valleseco, Canary Islands

NEW PUBLISHED PAPER ON Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity. This manuscript investigates the use of social media, specifically Twitter, during the forest fires in Artenara and Valleseco, Canary Islands, Spain, during summer 2019. The used methodology was big-data analysis through the Union Metrics and Twlets tools, as well as content analysis of…

Por fjcristofol diciembre 8, 2020 0

«Debate político en el ecosistema digital: Análisis de contenido e interacción de los candidatos en las primarias del Partido Popular (julio 2018)»

Esta investigación pone en valor la entrada en juego de los medios sociales digitales como lugar de encuentro, debate y confrontación de ideas en el entorno político público. El escenario de los debates ha pasado del mundo de los medios tradicionales al ecosistema digital, de forma radical. Para ello,esta investigación analiza los mensajes emitidos en…

Por fjcristofol octubre 11, 2020 0

Active listening in the management of crisis communication: Case study of the 2017 terrorist attack in Barcelona

NEW PUBLISHED PAPER ON COMMUNICATION & SOCIETY with Francisco Javier Paniagua & Jordi de San Eugenio. Follow the link This article analyses the use of social networks as a public relations strategy within the framework of a crisis communication strategy deployed following a terrorist attack. More specifically, the Twitter account of the Police of Catalonia…

Por fjcristofol septiembre 30, 2020 0

Conforama, tenemos que hablar

Mirad, por si algún día me leéis. Vuestra política de comunicación es una basura. Todos sabemos que estamos viviendo una pandemia mundial, por eso estamos mucho más receptivos a entender la problemática que tenéis las empresas.El problema, y es aquí donde quiero que entendáis a qué me refiero, es vuestra lamentable política de comunicación que,…

Por fjcristofol septiembre 22, 2020 1

Effects of Social Media on Enotourism. Two Cases Study: Okanagan Valley (Canada) and Somontano (Spain)

The aim of this article is to analyze the social media effects on enotourism. Two territories of similar extension and with historical coincidences in their development have been selected: the Okanagan Valley, Canada, and the region of Somontano, Spain. Methodologically, an analysis of the content on Twitter has been performed, collecting 1377 tweets. The conclusion…

Por fjcristofol agosto 20, 2020 0

Ha sido un placer

Llega el final de la temporada. Aunque la de fútbol nos vaya a llevar hasta un caluroso 23 de agosto, a algunos nos toca pensar en descansar después de un curso extrañísimo y difícil. Cuando abríamos las páginas del periódico para el periodo 2019/2020 no sabíamos que las páginas finales nos iban a traer tan…

Por fjcristofol julio 29, 2020 0